به گزارش خودروکار، سید مناف هاشمی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص چرایی کاهش ساعت کار مترو و اتوبوس گفت: شهرداری تهران پیشنهاد کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوسرانی) را ارائه نکرد.
وی با تأکید براینکه تصمیم گیری مذکور توسط ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده است، تاکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا به شهرداری کلانشهرها دستور داده است تا ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کاهش داده شود. اینکه تصمیم کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کارشناسی شده بوده یا خیر را باید از این ستاد پرسید.
هاشمی ضمن اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت و جلسات عالی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری اظهارکرد: اخیراً شهردار تهران در این جلسات شرکت نمیکند. اگر در زمان جلسه اتخاذ تصمیم برای کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی، شهردار تهران هم حضور داشت شاید نتیجه تصمیم گیری به نحوی دیگری بود.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی سبب میشود مترو و اتوبوسرانی تا سقف ۲۰۰ هزار نفر با کاهش مسافر مواجه شوند.
وی ضمن اشاره به دستور دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: محدودیت فعالیت حمل و نقل عمومی اعمال شده و تا مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. اگر تصمیمات دیگری هم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره حمل و نقل عمومی اتخاذ کند، شهرداری تهران آن را اجرا میکند.
هاشمی با بیان اینکه موضوع کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بررسی شده است، اظهارکرد: بنابر نظر کارشناسان بهتر بود که کاهش ساعت فعالیت این دو وسیله نقلیه عمومی در ساعات اوج ترافیک اتفاق میافتاد اما مساله این است که جمعیت به سطح شهر آمده و معابر اصلی و فرعی شهر قفل میشد بنابراین به اجبار ساعات پایانی فعالیت مترو و اتوبوسرانی (ساعت ۲۳) کاهش داده شد.
براساس اعلام سایت شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید براینکه کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی حامل یک پیام مهم است، گفت: شهروندان باید در شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا تردد کمتری داشته باشند و تنها در صورت نیاز و ضرورت از خانه خارج شوند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/